Sokken breien op rondbreinaald

Standaard

Sokkenbreien, het lukte me niet om ze mooi te krijgen altijd een naadje te zien.

maar nadat ik het boek Doorbreien! van Debbie Macomber had gelezen wilde ik er toch weer aan beginnen.

In het boek stond dat je sokken ook met een rondbreinaaald kunt breien.

Hier zie je hierover een filmpje.

 Na enig geploeter is het me gelukt om de sokken te breien met behulp van filmpjes die op Youtube staan

en het boekje.

Ik vind het erg prettig om de sokken op een rondbreinaald te breien ik krijg er geen naadjes in en als je de sokken samen op de naald breidt heb je ze ook allebei gelijk af.

 Om de sokken wat sneller te breien brei ik ze continentaal wat betekent dat ik de draad in mijn linker hand houd in plaats van rechts.

Dit is te zien op het volgende filmpje op youtube, het is wel een beetje langdradig maar de beelden spreken voor zich.

 

De sokken zijn klaar ze zitten lekker, let niet op mijn dikke kuiten want daar zitten ze nog een tikkeltje te strak.

Ik moet de sokken op een andere manier gaan afkanten.

Op welke manier? dat zoeken we nog uit.

Geef een reactie

