Workshop bolletjessjaal haken in lego kerk

Standaard

Op 28 september een workshop gegeven in de legokerk.

Via onze kerk was ik gevraagd of ik de workshop bolletjes sjaal haken wilde geven.

Samen met 9 andere  dames hebben we de ochtend gevuld met oa bloemschikken, tasjes maken, speksteenbewerken, knooparmbandjes haken, kruidenbakjes maken enz enz.

In eerste instantie was er maar 1 persoon die voor het haken had gekozen maar later kwamen er gelukkig nog 6 dames een bolletjes sjaal haken.

Werkwijze bolletjes sjaal haken:

maak tussen 2 bolletjes een lus, steek de haaknaald daardoor, tel 3 bolletjes verder en maak 2 lossen, tel weer *3 bolltjes verder en maak 2 lossen*. herhalen wat tussen de * staat. Het laatste bolletje wat over blijft haal je door de losse.

Dit is een vrij losse sjaal. Wil je de sjaal wat voller, dan kun je na de 3 overgeslagen bolltjes 1 bolletje overslaan en dan de helft van het garen op haken en dan weer terug haken. Je haakt dan boven de 3 bolletjes 1 bolletje en boven het ene bolletje 3 bolletjes.

Tijdens de workshop vertelde één van de dames dat ze bij zeeman een boekje had gekocht over spiraalsokken breien. dit boekje heb ik ook gekocht en de volgende sokken worden spiraal gebreid.