Appeltaart met pepernoten en spijs.

Standaard

Appeltaart met pepernoten.

Het is weer de tijd om appeltaart te bakken Ik heb hem gemaakt op de bakplaat hiervoor heb ik uiteraard meer deeg gemaakt.

Deze keer leek het me lekker om in plaats van  custard als bindmiddel pepernoten te gebruiken ook heb ik er spijs in blokje doorgedaan.

De boter heb ik laten smelten en daarna de suiker en bloem toegevoegd omdat het kneden me soms zwaar valt.

Nadat het  deeg 2 uur in de koelkast had gestaan was het redelijk hard geworden en kon ik het met de deegroller bewerken.

Het viel me wel op dat het deeg veel losser was als wanneer je het met koude boter kneed.

 De strookjes bovenop de taart snij ik altijd met een liniaal erg handig.

 

Omdat de bakplaat van glas is kan ik de taart sneller gaar laten worden in de combimagnetron

Na 10 min zet ik de magnetron aan op 5 min en na 10 min doe ik dit nog een keer.

Meestal is de taart dan wel gaar. Voor de zekerheid schuif ik de taart in de onderste slee van de oven die dan uit is.

De bodem krijgt dan de rest warmte zodat de bodem dan in ieder geval gaar is.

Volgens de gasten was de appeltaart om te smullen en helaas in 2 dagen alweer op.

Geef een reactie

