Spiraalsokken

Standaard

Eindelijk zijn de spiraal sokken klaar.

 

Deze wol heb ik in Frankrijk gekocht in het mooie stadje Langres waar wij op doorreis overnacht hebben.

Deze sok is prettig om te breien, je zet de steken op en breid 4 recht 4 averecht naar 4 toeren brei je 4 recht 4 averecht 1 steek verder.

Hierdoor krijg je een gedraaide sok. Doordat de hak bij het dragen niet op dezelfde plek zit slijt de sok ook niet zo snel.

Zelf vind ik de sok iets te kort terwijl ik bijna al het garen opgebreid heb.

Je moet er ook wel aan wennen om de sok goed aan te trekken de teen moet natuurlijk wel op de goede plek zitten.

Voor mij zijn dit nu lekkere huissokken ze zijn iets te dik om in mijn laarzen te dragen.

De info over spiraalsokken heb ik uit dit boekje gehaald.

Geef een reactie

