Nieuwe poging damesjasje uit Pildar n◦ 62

Standaard

Helaas vond ik het vestje niet prettig zitten naar mijn idee was het voorpand in de taille veel te ruim.

Het grote pand wat de voor en achterkant is van het vest heb ik op 7 toeren na weer uitgehaald.

Hiervoor had ik met cocktailprikkers aangegeven waar de schouderlijn in het pand loopt.

De  8e toer heb ik tot dat punt gebreid (dus over middenachter tot de schouder) 1 steek afgehaald en de draad daar omheengeslagen. Toen weer averecht terug gebreid tot het andere schouderpunt ook hier weer 1 steek afgehaald en de draad erom geslagen en de toer recht doorbreien tot de omgeslagen steek. be mindering zijn met een draad gemarkeerd.

Deze steek brei je mee om te voorkomen dat er een gaatje in je werk komt. Dit heb ik herhaald met het verschil dat ik elke keer  2 steken verder breide voor dat ik 1 steek afhaalde en het werk omdraaide. Aan de uiteinde bij 30 toeren nog 6 toeren gewoon breien en het pand afkanten. Middenachter bestaat op deze manier uit meer toeren dan het gedeelte wat in de taille zit. Nu zit het vestje veel prettiger.

vest aangepast phildar 62

»

  1. Bedankt voor de toelichting, ook bij het vestje zelf. Ik ga er mee aan de slag en ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Als ik zover ben, laat ik het weten.

    Met vriendelijke groet,

    Angelique

  2. Ik ben ook benieuwt hoe het vestje van jou eruit gaat zien, leuk dat je even een bericht gaat geven als je het af hebt. Het vestje bevalt mij nu prima de kabel midden voor vind ik ook heel bijzonder staan en het is een heerlijk warm vest.

  3. Ineke, ik vind je een duizendpoot in energie en inspiratie! Wat een leuke link heb ik in deze gevonden! Werkt bijna inspirerend maar m’n leeftijd laat niet veel meer toe. Ik kan echter wel heel erg genieten van het bekijken van jouw zelfgemaakte producten. Bedankt!!!!!

Geef een reactie

