De kleding voor de bruiloft

Standaard

Vrijdag 20 april is mijn zoon Sander getrouwt.

Voor het feest heb ik de uitnodiging gemaakt, de bruidsmeisjesjurkjes, mijn eigen jurk, jurkje voor Emma en roosjes voor de auto’s.

De jurkjes zijn gemaakt van een aangepastpatroon wat ik langer en wijder heb gemaakt voor het ballon effect en de horizontale naadjes.
De voorpandjes en de bolero’s hebben een kleine versiering met kraaltjes.


Op de achterkant van de jurkjes heb ik een strik gemaakt van satijn.

Mijn feestjurk,

De stof van mijn eigen jurk komt van de stoffenmarkt in Zwollen.
https://skinabezigheden.wordpress.com/2012/02/29/stoffenspektakel-in-zwolle/
Het is een mooie dunne soepel vallende jurk.

Het patroon komt uit het blad My Image Winter 2011/2012 en is aangepast met een rondehals.

Bij de halsafwerking heb ik een bies met koord gebruikt. Bij de zoom is een strook organza meegenaaid, hierdoor valt de zoom mooier.

Uit het boek  Haute couture naaitechnieken heb ik voorbeelden gebruikt voor de zoom en de halsafwerking.

 

In dit boek staan prachtige voorbeelden van mooie stofverwerking.

Geef een reactie

