Workshop Meanderen

Standaard

Afgelopen dinsdag heb ik een workshop Meanderen gevolgd bij Schuring-naaimachines in Enschede.

P1010326

Meanderen  is een hele leuke techniek om stof te versieren je doet dit met 2 lagen stof met daartussen wattine en een speciaal voetje,

Voor de workshop moest je je eigen naaimachine meenemen dat was wel moeilijk hij paste namelijk maar net in mijn fietstas.
Achterin de winkel was een mooi grote ruimte waar ik plaats konden nemen samen met twee andere dames.
De lapjes waarmee we moesten werken lagen al klaar en nadat er een speciaal voetje was geplaatst kon ik het eerste proeflapje gaan naaien.

Tweede proeflapje

Tweede proeflapje

Het naaien met de vrije hand zonder onder transport voelt als tekenen en dat is heel vreemd met een naaimachine.

Na het traditioneel meanderen mochten we langs een patroon meanderen en daarna langs een bedrukt patroon.

35

Het leukste vond ik meanderen met een siergaren en Pebbles maken.

36

Van de twee laatste lapjes heb ik speldenkussentjes gemaakt van een schuursponsje aan aandenken aan de inspirerende workshop.

Na afloop heb ik de vrije hand koordvoet 43 gekocht 38 euro hiermee hoop ik nog leuke versieringen te maken.

Geef een reactie

