Shirt met bijzondere halslijn

Standaard

Knip nr. 4 2012 28
De top uit de Knip van april 2012 had ik  al veel eerder willen maken maar er was nog geen leuk stofje voorbij gekomen wat mij aanstond.
Ook leek mij het model nogal ingewikkeld. Nu staan er 2 stippen bij dus het moet een niet al te moeilijk model zijn.

Het patroon was ook snel overgenomen in maat 40 uit de stof geknipt.
De mouwen heb ik iets korter geknipt en toen ben ik gaan lezen hoe het in elkaar gezet moest worden. Nadat duidelijk was wanneer de bovenvoorpas, onderpastoor, zijvoorpas, belegvoorpas en voorpas verwerkt moesten worden kon ik het vrij snel in elkaar zetten.Helaas bleek de hals wel erg laag uitgesneden te zijn en kon je de randen van mijn bh zien.
Top knip 4-2012 28
Wel jammer, want verder zat hij prima en stond het shirt ook leuk.
Dus de volgende dag nog een keer de zelfde stof gekocht en het patroon overgenomen in maat 38.
Bij de schouder 2 cm van het voor en achterpand afgehaald  en bij het armsgat  van  het zijvoorpasje weer aangetekend en van middenvoor en achter 1 cm verwijderd.
Dit modelletje zat super snel in elkaar en zit ook nog eens veel lekkerder, ik vind het echt een hele mooie halslijn.
2 x top 28
Nu heb ik wel twee shirtjes.

Geef een reactie

