Lockworkshop gevorderden

Standaard

Vanmorgen bij Schuring een Lockworkshop gevorderden gevolgd.
Het was een hele leerzame workshop, nog nooit geweten dat ik zoveel met mijn lockmachine kon doen.
Nathalie vertelde ons na een kopje koffie dat we een accessoire-hangmat gingen maken waar we al onze lock-proefjes in konden verwerken.

proefjes met uitleg

We begonnen met de uitleg van de machine en daarna het eerste proefje, siergaren verwerken.
Gewoon siergaren in rijgen op de boven grijper en je krijgt een hele mooie sierrand.
Daarna een platte naad met siergaren. Hierna moest ik de voet vervangen voor een multifunctionele voet om pailletten, parels en een rits in te zetten. Helaas kon ik met mijn machine geen pailletten opzetten om dat de pailletten voor mijn machine iets te breed waren. Gelukkig kon ik het wel zo maken met een andere machine, met smallere pailletten moet het de volgende keer bij mij ook lukken.

uitleg proefjes

Daarna werd uitgelegd hoe het met een rits werkte en waren we alweer toe aan een kopje koffie waar we een koek bij kregen. Vervolgens kreeg ik een elastiekvoet waarmee ik, je raad het al, elastiek kon aanzetten en tenslotte nog een rimpelvoet voor het rimpelen. De lapjes werden daarna aan elkaar gezet en achter het gerimpelde stofje werd vulling geplaatst. Dit alles werd op een andere lap gezet met het hengsel met de parels eraan. Het werkstuk was klaar en de morgen omgevlogen.
uitleg proefjes

Het was een hele leerzame workshop, ik heb mijn machine veel beter leren kennen en gemerkt dat een sierrand heel gemakkelijk te maken is. Ik ga eens lekker bedenken hoe ik het kan toepassen.

Bernina lockmachine

De proef hangt nu mooi bij mijn lockmachine als voorbeeld wat ik er allemaal nog mee kan doen.

schaar aan keycord

Nathalie gaf ook een goeie tip: hang je schaartje aan een keycord, dan heb je hem altijd bij de hand.

Geef een reactie

