Jurk uit Stitched bij You herfts 2013

Standaard

Voor het eerst een model uit het blad Stitched bij You gemaakt.

kerst 2013

Deze jurk is uit 2 verschillende stofjes gemaakt, de gekleurde stof is heel rekbaar en de groen is iets steviger.

Dit leverde gelijk een probleem op de jurk rekte enorm uit bij de hals en schouders.

patronen

Daarom heb ik de gekleurde stof helemaal met plakvlies bedekt.

plakvlies op geplakt

Nu blijft de jurk gelukkig goed in vorm.

Het jasje had ik al een keer gemaakt in het voorjaar van 2012, Image wear IW1003 de kraag viel heel leuk uit dus dat patroon kon ik nog wel een keer gebruiken.
Ik heb het patroon iets langer gemaakt zodat het mooier bij de jurk past.

De bedrukte stof heb ik gekocht op het stoffenspektakel in Apeldoorn en de groene jersey voor zijpanden en jasje bij Harry’s  stoffenzaak

Geef een reactie

