Vest met ingebreid vlinder patroon

Standaard

kauni vestEindelijk is dit vest na een jaar klaar.

vest gebreid door Ester Kerkstra

Helaas ben ik halverwege het patroon kwijt geraakt waardoor ik geen foto meer van het origineel meer heb maar op printerest vond ik deze foto van het vlindervest kauni van Ester Kerkstra. Ik heb het vest zonder de flapjes gebreid op een rondbreinaald. Bij de mouwen aangekomen moest het garen verdeeld worden in 3 bollen 2 x voorpand en 1 x achterpand. Hierdoor loopt het regenboog garen niet meer zo vloeiend door.

kauni vestje met vlinders

De mouw kun je heel gemakkelijk in rijgen met een rondbreinaald en dan dicht mazen.

Later las ik over de fair isle methode die ik hier veel beter voor had kunnen gebruiken omdat je dan alleen recht breid en veel beter het patroon kunt volgen.

De mouw heb ik wel met een rondbreinaald gebreid.

Nu heb ik nog genoeg garen over voor een gilet dit brei ik nu wel op de fair isle methode.

Voor meer mooi voorbeelden van het kauni garen kijk op: http://www.kauni.com/nl/

De wol heb ik gekocht bij: Astrid Dutch Obsessions in Zwolle

»

  1. Dag Ineke,
    Ik zou graag dat mooie vlindervest met Kaunigaren willen breien. Kun je me vertellen hoe ik aan het patroon kan komen?

    groet, Marij

Geef een reactie

