2 pietenpakken

Standaard

pieten pakken

Vorig jaar werd mij al gevraagd of ik een pietenpak wilde maken, helaas had ik het toen te druk maar dit najaar heb ik er 2 weken voor uit getrokken. Week 45 en 46 stonden leeg in mijn agenda en de proefpakken waren voor die tijd gepast en de stof was besteld.

pietenpakken

Het pak wilde ik graag maken van Nicky velours en een satijnen paspelbandje. Helaas kon ik voor je juiste kleur niet slagen op de stoffenmarkt in Zwolle of in mijn eigen woonplaats. Via de stoffenshop kon ik proeflapjes bestellen om te kijken of zij de juiste kleur konden leveren. Gelukkig was dit het geval en ik heb de stof via hen gekocht, het ging allemaal prima alleen vond ik het jammer dat je bij een levering van 93 euro ook nog verzendkosten moet betalen.

Voor de pakken had ik 8 meter Nicky velours nodig dit veroorzaakte behoorlijk wat stof op mijn naaikamer. De naden met de paspelbandje moesten allemaal ingeregen worden omdat de velours met het satijn ten opzichte van elkaar erg verschoof. Het was heel leuk om te doen en met een luisterboek op de achtergrond vliegen de uren voorbij als je zo leuk bezig bent. Na meer dan 2 weken waren de pakken klaar en ik hoop dat ze met heel veel plezier gedragen worden.

 

Geef een reactie

