Blouse patroon via lutterloh system

Standaard

 

P1020670b

Mijn eerste blouse via het lutterloh systeem gemaakt. Het was niet zo’n heel groot succes en dat lag ook wel aan mijzelf. Er was me verteld dat ik de bovenwijdte over de schouderbladen en de buste moest meten. natuurlijk was ik eigenwijs en gebruikte ik de bovenwijdte die ik altijd gebruik 96 cm. nu is de blouse te nauw.

044

Het patroon heb ik nagemeten behalve de mouw lengte en nu is de mouw te kort. Ik vind dit wel vreemd omdat de manchet ook te nauw is die had ik wel nagemeten en het paste precies om mijn pols. Wat ik met de blouse ga doen weet ik nog niet. ik heb de volgende opties: korte mouw in zetten en een stukje stof tussen de zijnaad zetten.

P1020613b

Bij de blouse had ik een vest gebreid en in het breiboek stond bij het vest een model met een blouse van de zelfde stoof alleen in een andere kleurstelling, zo grappig.

043

Het vest heb ik op de breimachine gebreid het garen is heel glad en dun waardoor het erg moeilijk te breien is met de hand. Het resultaat is niet zo geweldig het vest hangt erg naar voren uit.

P1020619bbb

E√©n reactie »

  1. Pingback: Bruin spijkerjasje met applicaties | breien, haken, naaien enzo

Geef een reactie

