Bruin spijkerjasje met applicaties

Standaard

snip_20161015210712Nadat ik op internet leuke spijkerjasjes had gezien met applicaties begon ik zin te krijgen om zelf zo’n jasje te maken. Er lag nog een mooi lapje bruine stof wat ik bij het stoffennet gekocht had voor  €    8,55.p1030315b
Op het stoffenspektakel in Zwolle nog een leuke lap gekocht voor de applicatie en een patroon uit mijn nieuwe Lutterloh System boekje.
de eerste blouse die ik hieruit gemaakt heb was geen succes. De mouwen waren driekwart en hij wat te nauw. Dat had ik allemaal na kunnen meten, dus voor dit jas waagde ik een nieuwe poging. Volgens het systeem moet de bovenwijdte via de schouderbladen worden gemeten. dit levert bij mij een bw van 100 cm. op.

10

Nadat ik dit had nagemeten op het patroon vond ik het veel te wijd en heb het nog een keer getekend op 96 cm bw.  De mouwen waren ook erg wijd en die heb ik gelijk nauwer gemaakt. Hier en daar een applicatie op het pand gezet en dit is het geworden.

p1020670

Uit de jaren 70 vonden mijn dochters, veel te ruim, en daar hadden ze gelijk in. Dus zijnaden, manchetten, mouw en boord eraf gehaald en alles 1 cm nauwer gemaakt. wat een werk zei mijn man. Gelukkig zit het nu wat beter.

p1020619

Om de voorkant van de rok met knopen mooi recht te laten lopen heb ik aan de achterkant een rits gezet dit werkt perfekt. De laatste knoop waarop veel spanning komt is verstevigd met een extra laagje stof.

p1030336

Mijn kleindochter vond de applicaties ook leuk en voor haar heb ik een jasje gekocht en daar ook applicaties opgezet.

101

Geef een reactie

