Gevilte sloffen

Standaard

Aangezien mijn oude sloffen versleten zijn is het weer tijd om een paar nieuwe te breinen. Helaas kon ik niet naar de winkel om nieuw garen te kopen en was het merk waar ik de vorige sloffen van heb gemaakt niet in mijn kleuren te koop op internet.

Het alternatief wat ik vond zijn de sloffen van DROPS+139-16. Het garen besteld via hobbydoos voor € 10.20 en met het patroon aan de slag gegaan. Volgens de beschrijving worden deze sloffen helemaal met een rechte steek gebreid. Ik was heel erg benieuwd hoe het er uit zou zien na het wassen op 40 graden.

Zoals

Na 2 wasbeurten van 40 graden pasten de sloffen precies en zag je niets meer van de ribbelsteek. Om de zool wat langer heel te houden heb ik de onderkant ingesmeerd met behanglijm, hopelijk werkt dit goed en blijft de zool langer heel.

Eén reactie Volgende »

  1. Pingback: Gevilte sloffen | breien, haken, naaien enzo

Plaats een reactie